Hola Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van PaulineCR - WaarBenJij.nu Hola Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van PaulineCR - WaarBenJij.nu

Hola Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2014 | Costa Rica, San José

Terwijl ik dit aan het schrijven ben, zit ik heerlijk op het terras met een kopje koffie.

De vliegreis naar Costa Rica. De eerste vlucht die ik had was van Brussel naar New York. Deze was zonder problemen en heb de hele tijd films kunnen kijken. Aangekomen in New York werd mijn bagage grondig gecontroleerd, daarna moest ik nog 4 uur wachten op mijn vlucht naar San Jose. Deze vlucht was een stuk minder prettig omdat er in New York een storm werd gemeld. Hierdoor vertrok het vliegtuig iets later en had ik tijdens de vlucht veel last van turbulentie.

Aangekomen in Costa Rica kreeg ik een eigen hotelkamer in Dos Palmas en ben ik meteen gaan slapen. De volgende ochtend kwam ik erachter dat de Amerikanen mijn koffer hebben gesloopt! ik had de koffer goed op slot gedaan maar zij hebben deze zonder pardon opengebroken. Dankjewel, ik kan de koffer dus weggooien.

Alles gaat prima hier, de eerste paar dagen erg moeten wennen aan het klimaat en had erg last van de jetlag. Paar keer een flinke bloedneus gehad wat waarschijnlijk daarmee te maken heeft. Elke ochtend sta ik om 6.00 op (ja dat is normaal hier) Iedereen is hier erg vroeg wakker maar gaan ook weer vroeg naar bed. In de ochtend help ik mee met het ontbijt, wat erg leuk is want zo kan ik lekker kletsen met de gasten. Na het ontbijt van de gasten ga ik samen ontbijten met de poetsvrouw. Helaas valt er dan niet zoveel te kletsen want ik spreek geen Spaans en zij geen Engels, dus we zitten stilzwijgend ons ontbijtje op te eten. De rest van de dag arriveren gasten. Voor hen moet een taxi bellen (in het spaans!!) en wanneer zij gearriveerd zijn dan kan ik de gasten inchecken.

Over een weekje sta ik alleen in het hotel en heb ik genoeg tijd om te beginnen met mijn onderzoek naar internetmarketing voor het hotel. Ik ga kijken hoe zij het nu doen en of er eventueel nog iets verbeterd kan worden.

Ik heb nog niet veel gezien van Costa Rica. Wel een uitstapje gemaakt naar de hoofdstad maar daar kon ik geen bank vinden waar mijn pinpas het deed dus ben ik maar weer naar het hotel gegaan.

Berichtje voor pakie en mutti. Boek die vliegtickets maar! ik mis jullie en het is heel mooi hier. In de ochtend en avond wat fris maar overdag lekker warm!

hasta luego! besos xxxxxx

  • 17 Februari 2014 - 17:59

    Tiziano:

    Mag ik ook komen? :(

  • 17 Februari 2014 - 18:02

    Shirley:

    Sgat super leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Logisch dat je moet wennen, nu maar snel spaans leren zodat je
    Makkelijker kunt bellen en met de poetsvrouwtjes praten hahhahah
    Als je terug bent is 8 uur uitslapen voor jou !

    Geniet ervan xxx dikke kuss

  • 17 Februari 2014 - 19:09

    Geert:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. We gaan de vluchtprijzen in de gaten houden zodat we je over 9 weken kunnen opzoeken.

  • 17 Februari 2014 - 21:59

    Mutti:

    Leuk verhaal om te lezen, ben echt benieuwd hoe daar is. Mis je ook lieverd.xxx

  • 21 Februari 2014 - 20:16

    Saskia Webbers:

    Fijn dat de eerste indrukken positief zijn,wat doe je in de vroege avonduurtjes xsaskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 798
Totaal aantal bezoekers 1379

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Februari 2014 - 10 Juli 2014

Costa Rica

Landen bezocht: